نوشاد عالمیان،نابغه پینگ پنگ ایران!

نوشاد
نابغه تنیس روی میز ایران

نوشاد عالمیان

نوشاد عالمیان،نابغه،پدیده و یا اسطوره ی تنیس روی میز ایران

شاید تا قبل از درخشش نوشاد عالمیان در پینگ پنگ دنیا اگر از افراد جامعه در باره ی قهرمان فعلی تنیس روی میز ایران می پرسیدید به احتمال بسیار بالایی کسی شناختی نسبت به قهرمان یا قهرمانان این رشته نداشت اما نوشاد عالمیان با در حضور در مسابقات تنیس روی میز و شکست بازیکنان بزرگی مثل وانگ لیچین در همان سالهای ابتدایی حضور در تیم ملی بزرگسالان  سر زبان ها افتاد.

قطعا وظیفه ی ما که به عنوان یک باشگاه پینگ پنگ فعالیت می کنیم بر این بود که مطلبی جامع در باره ی افتخارات این بازیکن منتشر نماییم .

 

نوشاد در کاپ آسیا 2012

برمیگردیم به 12 سال قبل مسابقات کاپ آسیا سال 2012 جایی که نوشاد 22 ساله با آرزو هایی بزرگ پا به این میدان دشوار گذاشته بود . نوشاد در این مسابقات کاری کرد کارستان .در مرحله ی یک چهارم نهایی که قرعه نوشاد به وانگ لیچین قهرمان افسانه ای چین و دنیا خورده بود کمتر کسی انتظار داشت نوشاد از این مرحله عبور کند اما نتیجه به شکلی دیگر ی شد و نوشاد با سبک و سیاق خاص خود و سرویس های استثنایی که وجه تمایز او محسوب می شود توانست با نتیجه عالی 4 بر 1 در این بازی پیروز شود و به نوعی به دنیا ثبت کرد پینگ پنگ ایران وارد دوران جدیدی شده است.

نوشاد عالمیان

نوشاد و المپیک لندن 

میرسیم به المیپک لندن جایی که نوشاد با مربیگری مهرداد بابادی وند پا به این مسابقات گذاشته بود.در بازی اول نوشاد کار سختی در پیش نداشت و توانست حریف چینی الاصل استرالیایی را شکست دهد و وارد یک سی ودوم نهایی شد حالا دیگر نوشاد دربرابر حریفی قدرتمند از هنگ کنگ قرار گرفته یعنی تانگ پنگ با سبک بازی ترکیبی و خاص که در قسمت بکهند خود از رویه ی دون استفاده می کرد اما نوشاد انگار ترسی از هیچ کس نداشت و توانست این بازیکن را هم که در آن زمان زنک 24 دنیا بود شکست دهد. البته این بازی برای نوشاد کمی گره خورد و در نهایت بازی به سود نواد با نتیجه 4 بر 3 رقم خورد.

در دور بعدی نوشاد به مصاف تیموبول آلمانی رفته که متاصفانه نوشاد به نطر میرسید کمی تحت تاثیر نام حریف قرار گرفته و نتوانست از پس این بازیک بر بیاید و د نهایت با عنوان هفدهمی از المپیک لندن کنار رفت.

نوشاد عالمیان در المیک لندن

نوشاد عالمیان در مسابقات wttc 2013

یک سال پس از المپیک لندن حالا نوبت به مسابقات جهانی پاریس رسیده جایی که نوشاد با اعتماد به نفس بالاتر و تجربه ای که از المیک کسب کرده پا در این میدان نبرد گذاشت.

از نظر من آماده ترین و کامل ترین نوشاد از ابتدا تا کنون،ورژن نوشاد در همین مسابقات بود نوشاد با قرار گیری در جمع 64 نفر برتر باید به مصاف آدرین متنت نفر اول فرانسه در شرایطی که میزبان، فرانسه است می رفت نوشاد در این دیدار هرچه زد تبدیل به امتیاز شد از امتیازات سرویس متوالی تا تغییر دست و رالی های طولانی در نهایت در قلب پاریس با نتیجه 4بر1 در این دیدار پیروز شد.

حالا نوشاد باید در برابر وانگ هایو قهرمان افسانه ای چین و جهان میرفت او شاید یکی از بی نقص ترین قهرمانان تاریخ رشته ی پینگ پنگ هست که در حال حاضر مربی پینگ پنگ تیم ملی چین هم هست نوشاد در یک دیدار سخت توانست یک گیم به خود اختصاص دهد اما در پایان پیروز مسابقه وانگ هایو با تجربه بود. 

پینگ پنگ

پینگ پنگ و بازی های آسیایی جاکارتا 

سال 2018 بازی های آسیایی و نوشادی که به دنبال خلق شگفتی هست . در بازی نخست نوشاد به راحتی حریفی از ویتام راشکست داد اما در دور بعد به مصاف جونگ یونگ سیک قهرمان کره جنوبی برخورد کرد در آن روز ها به دلیل اینکه نوشاد قبل این مسابقات خیلی خوب ظاهر نشده بود ما اهالی پینگ پنگ خیلی امیدوار به پیروزی نوشاد نبودیم اما بازهم نوشاد غافلگیرمان کرد و در یک بازی نفس گیر با نتیجه 4بر3 در این دیدار پیروز شد و وارد 8 نفر برتر مسابقات شد.

حالا نوشاد باید در مقابل وونگ چون تینگ نفر 10 رنکینگ جهانی و قهرمان هنگ کنگ قرار می گرفت،بازی آغاز شد در همان امتیازات نخستین متوجه مشکل شدید حریف در دریافت سرویس های نوشاد شدیم همین نوید یک پیروزی شرین را به ما میداد باید بگویم لحظات فوق العاده ای بود در پای گیرنده ی تلوزیون و شبکه ی ورزش بودیم و با هر امتیاز بالا پایین می پریدیم در نهایت نوشاد در یک بازی کاملا یک طرفه توانست با نتیجه 4 بر 1 برابر این بازیکن قدر پیروز شود و مدال برنز خود را قطعی کند. 

در نیمه نهایی نوشاد به مصاف لین گایو یان از چین رفت که متاسفانه حریف توانست بازی را به سود خود پایان دهد اما این مسابقات قطعا هیچ وقت از خاطر ما نخواهد رفت چرا که این مدال برنز ارزشمند پس از 50 سال به دست آمده بود.

کلاس پینگ پنگ

و حالا هانگژو…

نوشاد عالمیان هر زمان در یک رویداد بین المللی قرار گرفته نماینده ی شایسته ای برای ورزش ایران بوده حالا نوشاد در بازی های آسیایی 2022 هست. کاروان ورزشی کشورمان خیلی روی کسب مدال توسط تنیس روی میز حساب باز نکرده بود اما نوشاد و یاران دو مدال ارزشمند تاریخی دوبل و تیمی در این مسابقات کسب کردند.

منبع:آکادمی پینگ پنگ ایران(به قلم عرفان علیخانی)

0 0 رای ها
امتیاز شما به این پست
guest
0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها