چگونه سریع تر در پینگ پنگ پیشرفت کنیم؟

باشگاه پینگ پنگ

یکی از رایج ترین نگرانی هایی که بازیکنان تنیس روی میز ابراز می کنند، ناامیدی آنها از پیشرفت کند است. تمرین می تواند خسته کننده شود و ممکن است احساس کنید که سقف شیشه ای وجود دارد که از حرکت رو به جلو جلوگیری می کند. اگرچه هیچ میانبری در پینگ پنگ وجود ندارد، اما راه هایی وجود دارد که بهتر از بقیه می تواند در این مسیر به شما کمک کند.

1.مربی پینگ پنگ بگیرید

بسیاری از بازیکنان در برابر این کار مقاومت می کنند زیرا معتقدند که اگر به اندازه کافی سخت تمرین کنند بدون توجه به عملکرد خود پیشرفت خواهند کرد. اگرچه این قطعا کمک می کند، اما مزایایی وجود دارد که یک مربی می تواند به شما کمک کند تا سریعتر پیشرفت کنید. یک مربی در رسیدن به موقعیت بازیکن حرفه ای تجربه دارد و می داند که برای رسیدن به آن چه چیزی لازم است.

یک مربی پینگ پنگ میز می تواند سطح مهارت فعلی شما را ارزیابی کند و برنامه ای برای بهبود جنبه های کلیدی بازی شما ایجاد کند.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه ارزیابی خود را از بازی انجام دهید و از ضربات کلیدی استفاده کنید که می تواند به شما در رسیدن به 11 امتیاز مورد نیاز کمک کند.
سبک شما مورد توجه قرار می گیرد و برنامه آموزشی متناسب با نیازهای فعلی شما طراحی می شود.
شما یاد خواهید گرفت که چگونه ضرباتی را که می زنید بهبود ببخشید تا در بازی مسابقات موثرتر باشند.
شما سریع‌تر متوجه می‌شوید که کدام حوزه‌ها نیاز به کار دارند و نکات و توصیه‌هایی در مورد نحوه انجام آن دریافت خواهید کرد.
این نوع تجزیه و تحلیل و توصیه می تواند در زمان و تلاش شما صرفه جویی کند و به شما کمک کند خیلی سریعتر از زمانی که خودتان آن را انجام دهید به بازیکن بهتری تنیس روی میز تبدیل شوید.

باشگاه پینگ پنگ

استفاده از ویدیو های آموزشی

توصیه ی ما این است که حتما مربی پینگ پنگ و یک باشگاه پینگ پنگ حرفه ای انتخاب نمایید اما اگر در شرایطی هستید که این امکان برای شما فراهم نیست می توانید برای یادگیری بهتر از ویدیو های آموزشی استفاده کنید اما این نکته را باید بدانید که مربی پینگ پنگ قطغا به دلیل اینکه می تواند ایرادات شما را ببیند بهتین روش برای یاگیری پینگ پنگ می باشد.

فیلم برداری از تمرینات خود

یکی از روش های بسیار عالی برای بازیکنان پینگ پنگ انجام مداوم این کار است چرا که باعث می شود به خوبی نحوه ی اجرای تکنیک های خود را ببینید و نقاط ضعف و قوت خود را متوجه شوید همینطور می توانید برای مربی پینگ پنگ خود ارسال نموده و از روند پیشرفت خود آگاه شوید.

بازیکنان حرفه ای را تماشا کنید

می‌توانید برای تماشای بازی‌های حرفه‌ای پینگ پنگ در مسابقات شرکت کنید یا مسابقات را به صورت ویدیویی یا آنلاین مشاهده کنید. به سبک آنها، ضرباتی که می زنند، نحوه ارسال توپ، موضع، حرکت و سبک آنها توجه کنید.

لزوماً نیازی به کپی کردن سبک آنها نخواهید داشت، اما می توانید نکات مفیدی را انتخاب کنید و با مشاهده بیاموزید. ببینید آنها در مناطقی که شما نیاز به پیشرفت دارید چه می کنند، سپس آن را در مقابل بازیکن دیگری در تمرین تمرین کنید.

کلاس پینگ پنگ

روی تکنیک های حرکت پا کار کنید

حرکت پا یک مهارت ضروری در تنیس روی میز است. بدون تسلط عالی بر این توانایی، نمی‌توان یک بازیکن بزرگ تنیس روی میز بود. به همین دلیل، تسلط و دانستن زمان تعویض تکنیک‌های حرکت پا می‌تواند به شما کمک کند تا بازی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

از آنجایی که پینگ پنگ یک ورزش سریع است، پیش بینی دقیق ضربات و قرار دادن توپ در یک مسابقه رقابتی دشوار است. حرکت صحیح پا شما را در بهترین موقعیت برای ضربه زدن به توپ قرار می دهد و کیفیت ضربه شما را افزایش می دهد.

در مقابل بازیکنان مختلف بازی کنید

با عضویت در یک باشگاه پینگ پنگ، می‌توانید مجموعه‌ای از بازیکنان با سبک‌ها و سطوح مهارت‌های مختلف را پیدا کنید. بازیکنان مختلف را بازی کنید تا در تجربه خود تنوع داشته باشید. به چالش کشیدن سطح مهارت فعلی شما مفید است و اگر بتوانید بازیکنانی را بیابید که تجربه بیشتری دارند، به شما کمک می کند تا سریعتر پیشرفت کنید.

استفاده از یک راکت پینگ پینگ مناسب و عدم تغییر مکرر

یک راکت تنیس روی میز پیدا کنید که در دست شما احساس خوبی داشته باشد و عملکردی را ارائه دهد که مناسب سبک شما به عنوان یک بازیکن باشد. و سپس فقط از این راکت استفاده کنید.


همانطور که گفتم بهترین و سریع ترین راه برای بهتر شدن در تنیس روی میز تمرین زیر نظر مربی است. او می تواند به شما کمک کند تا زمانی که می خواهید بازی خود را بهبود بخشید، از اشتباهات رایج خودداری کنید.

یک مربی بیشتر از شما درباره تنیس روی میز می‌داند و می‌تواند به اشتباهاتی که مرتکب می‌شوید اشاره کند و نکاتی را در مورد چگونگی دستیابی به حداکثر پتانسیل سریع‌تر از روش آزمون و خطا ارائه دهد.

چیزهای دیگر در مقاله قطعا به شما کمک خواهد کرد، اما اگر آنها را در روال خود بگنجانید و با یک مربی تنیس روی میز کار کنید، آنقدر سریع پیشرفت خواهید کرد که هیچ کس باور نخواهد کرد که یک سال پیش بازی را شروع کرده اید!

آکادمی پینگ پنگ ایران با برگزاری کلاس های گروهی و کلاس های خصوصی پینگ پنگ در یادگیری این رشته در کنار شماست.

0 0 رای ها
امتیاز شما به این پست
guest
0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها